MSLGROUP i Fundacja Rok Rzeki Wisły narratorami tematu odnalezionego wraku parostatku „Bajka”

31 lipca 2015

Historia odnalezionego parostatku „Bajka” była jednym z głównych tematów w mediach w tygodniu poprzedzającym rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego. Współautorem akcji była MSLGROUP, która korzystając z wiedzy i pasji swojego PR Managera zbudowała narracje wokół wydarzenia.

W ostatnim tygodniu lipca jednym z głównych tematów w mediach była sprawa odsłonięcia przez niski poziom Wisły szczątków parostatku „Bajka”, który przed wojną woził warszawiaków po rzece, a w czasie Powstania Warszawskiego był schronieniem dla walczącej ludności. Sprawa została podniesiona wspólnie przez Fundację Rok Rzeki Wisły i MSLGROUP. Agencja wspiera Fundację w obszarze komunikacji i promowania znaczenia Wisły dla Warszawy, a odsłonięcie się wraku stało się pretekstem do szybkiego uruchomienia kampanii.

W promocję „Bajki” włączył się PR Manager MSLGROUP, prywatnie varsavianista. Poprzez zbudowanie narracji, w której dwóch pasjonatów historii – Robert Jankowski szef Fundacji i Paweł, zaczęło z pasją i entuzjazmem opowiadać o wydarzeniach sprzed ponad 70 lat, pierwszy raz w powojennych dziejach stolicy udało się na tak wielką skierować uwagę mediów i społeczeństwa na Wisłę, zarówno w kontekście historycznym, jak i kulturowym. O historii „Bajki”, roli rzeki w Powstaniu i o celach Fundacji opowiedziały ogólnopolskie i lokalne media, a reportaż z wypowiedziami ekspertów znalazł się także w głównym wydaniu Wiadomości 30 lipca.

- Z Fundacją Rok Rzeki Wisły współpracujemy od kilku miesięcy i wspólnie prowadzimy działania mające wypromować temat roli rzeki dla Warszawy. Z pomocą przyszła nam pogoda, ponieważ niski stan wody odsłonił wrak zatopionego parostatku. Postanowiliśmy wykorzystać to jako pretekst i włączyć się w obchody 71 rocznicy wybuchu Powstania. Warszawskiego. Ponieważ w MSLGROUP pracują osoby z wieloma wyjątkowymi pasjami, w sprawę zaangażował się Paweł, który na co dzień jest naszym PR Managerem, a prywatnie pasjonatem historii Warszawy. Tym samym stał się naturalnym narratorem i promotorem tematu. Zbudowaliśmy narrację, w efekcie której w tygodniu poprzedzającym 1 sierpnia uzyskaliśmy kilkadziesiąt publikacji w mediach ogólnopolskich i lokalnych i zaprosiliśmy tym samym warszawiaków na obchody rocznicy Wybuchu Powstania właśnie nad Wisłę w okolice odnalezionego wraku. Jestem dumna, że MSLGROUP mogła być częścią tego wydarzenia – powiedziała Zofia Bugajna, Dyrektor Zarządzająca MSLGROUP.

MSLGROUP

Nasza praca to tworzenie i dostarczanie klientom wartości, która polega na łączeniu umiejętnego sprawiania bycia słyszanym (poprzez zaangażowanie) z siłą przekonywania (poprzez stosowność).

Dzisiaj żyjemy w świecie realnych społeczności, w którym jednostki z chęcią angażują się
w relacje z innymi ludźmi, markami i organizacjami. Nawiązują znajomości, prowadzą rozmowy i dzielą się z nimi informacjami – ale tylko z tymi podmiotami, które w zamian za ich czas i atencję oferują im konkretną, oczekiwaną wartość.

Jesteśmy pasjonatami nauki i sztuki słuchania oraz angażowania ludzi. Z wyczuciem,
ze zrozumieniem i z odpowiedzią, że jest to przydatne i wartościowe. Pomagamy firmom, markom i organizacjom przejść od kampanii do narracji, od narzucania się do angażowania, od konsumentów do społeczności.

Zrealizowaliśmy dla nich kilkadziesiąt kampanii, które zmieniły ich pozycję rynkową. Zdobyliśmy za nie wiele nagród, w tym tę najcenniejszą, czyli przyznawaną przez prestiżowy Holmes Report tytuł 2015 Eastern European Consultancy of the Year.

Należymy do Grupy Publicis i zatrudniamy w Polsce blisko 100 konsultantów z wieloletnim doświadczeniem po stronie klienta, co gwarantuje zrozumienie branż, którym doradzamy. Nasze warszawskie biuro jest hubem na Centralną i Wschodnią Europę - w poprzednim roku otworzyliśmy biura w Rumunii, Bułgarii i Słowenii.

Jesteśmy MSLGROUP. Sprawiamy, że głos naszych klientów ma znaczenie.