26. edycja Golden Drum Festiwal rozpocznie się już za tydzień, zaczynamy odliczanie!

26. edycja Golden Drum Festiwal rozpocznie się już za tydzień, zaczynamy odliczanie!

26 Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Golden Drum ponownie otwiera swoje drzwi! Organizatorzy zapraszają już w następny czwartek, 17 października, do nadmorskiej miejscowości Portorož w Słowenii. „Creativity 4 Change” jest zagadnieniem, wokół którego skupiają się wszystkie wydarzenia dwóch dni festiwalu, zwieńczonych uroczystą galą, podczas której ogłoszeni zostaną tegoroczni zwycięzcy Golden Drum.  

 

Creativity 4 Change

We współczesnym świecie jedyna stała to zmiana, a kreatywność jest jej najpotężniejszą siłą napędową.

Myślimy globalnie, a jednocześnie czerpiemy inspiracje z lokalnego dziedzictwa i wartości. Bo to właśnie tu swój początek mają wszystkie zmiany.  

Zmieniający się świat nie pozostał bez wpływu na kreację i reklamę. Poza promowaniem produktów

i kreowaniem potrzeb, reklamy stały się nośnikiem idei i inspiracją do zmian na lepsze.

Festiwal Golden Drum to przegląd najbardziej inspirujących kampanii, ale także miejsce do wymiany myśli i idei z różnych regionów oraz kultur. Tegoroczna edycja festiwalu, pod hasłem „Creativity 4 change” koncentruje się na kreatywności w służbie zmiany na lepszą przyszłość. Bądź częścią tej zmiany!

 

Sprawdź program festiwalu

Festiwal to wyjątkowa przestrzeń oraz okazja do wysłuchania niezwykłych osobistości ze świata kreacji i reklamy, ale nie tylko. W tym roku gościem specjalnym festiwalu jest Slavoj Žižek, najczęściej publikowany współczesny filozof i teoretyk kultury. Na scenie zagości również światowy ekspert w dziedzinie neuronauki, Profesor Bogdan Draganski oraz fotografka Rena Effendi, specjalizująca się w artystycznym storytellingu.

Goście festiwalu będą mieli okazję wysłuchać Andrea Henao, Managing Directora 360 Agency Berlin oraz 360 Agency Europe – pierwszej agencji reklamowej, która promuje jedynie zrównoważone marki. Na festiwalu nie zabraknie też polskiej reprezentacji. Prelegentami na festiwalu będą Dawid Szczepaniak, Executive Creative Director & Partner i Art Director w VMLY&R Poland Ewelina Wojtyczka, którzy przedstawią kampanię kreatywną "The Last Ever Issue”.

Diversity 4 Change kreuje również przestrzeń do dyskusji na temat społeczności LGBTQiA+ w reklamie, którą poprawdzi Jason Romeyko, Serviceplan wraz z Julianem Wiehlem, VANGARDIST Magazine oraz Lady Bunny utalentowanym artystą drag queen.

Festiwal to miejsce pełne możliwości do nawiązania nowych relacji netoworkingowych,  jak i wyśmienitej zabawy. Już w czwartek wieczorem odbędzie się Party with a purpose w Piran’s Caffe Teater, w odsłonie Coca-Cola – będącej oficjalnym napojem  26.Golden Drum, a imprezę poprowadzi artysta drag queen i  DJ z USA, Lady Bunny. Marka Coca Cola wszystkich kreatywnych uczestników festiwalu zaprasza do wzięcia udziału w konkursie – wyzwaniu na ideę rozwiązania, w jaki sposób Coca Cola może funkcjonować w świecie bez śmieci Portfolio Speed Dating. W tym konkursie można wygrać: 3.000 EUR (Grand Prix), 2.000 EUR (Gold Prize) i 1.000 EUR (Silver Prize).

 

Najważniejsze informacje o konkursie

Zgłoszenia

  • 21 różnych sieci/networków zgłosiło swoje prace
  • 208 różnych agencji zgłosiło swoje kampanie
  • 37,3% zgłoszeń to prace agencji niezależnych
  • 112 agencji niezależnych walczy o nagrodę Golden Dragon

Kraje

  • 26 różnych krajów zgłosiło prace
  • Największy wzrost zgłoszonych prac pochodzi z Cypru (+900% więcej niż w 2018)
  • Znacząco więcej prac zostało zgłoszonych z Armenii (+300%), Łotwy (+160%) oraz Turcji (+93,4%).

Grupy i konkurs

  • 267 plakatów zgłoszono do konkursu Young Drummers Competition
  • Craft jest wiodącą grupą w kategorii WHAT, tuż za nią B. Print oraz A. Film
  • Engagement i Z. Social Good są wiodącymi w kategorii WHY

 

Kluczowe daty:

Festiwal:

Ogłoszenie shortlisty nominowanych w konkursie Golden Drum: 16 października 2019

Ceremonia wręczenia nagród GOLDEN DRUM: 18 października 2019 o godzinie 20.30

  1. edycja Festiwalu GOLDEN DRUM: 17-18 października 2019

Media:

O Festiwalu Golden Drum: www.goldendrum.com

Program Festiwalu: https://goldendrum.com/program/thursday

Akredytacja dla mediów: https://engine.goldendrum.com/accreditation

Pakiet prasowy: https://goldendrum.com/inc/uploads/2019/06/26GD_MediaKit.pdf 

Materiały wizualne dla mediów: https://goldendrum.com/press/media-materials

 

Dodatkowych informacji udzieli:

Monika Cicha

MSLGROUP CEE

E: monika.cicha@mslgroup.com
M: 00 48 882 140 106

Kristina Bogataj

Golden Drum Festival Communications Director
E: kristina.bogataj@goldendrum.com
M: 00 386 40 898 090 

 

 

 


Publikacja dostępna również w formacie: doc


MSLGROUP

Nasza praca to tworzenie i dostarczanie klientom wartości, która polega na łączeniu umiejętnego sprawiania bycia słyszanym (poprzez zaangażowanie) z siłą przekonywania (poprzez stosowność).

Dzisiaj żyjemy w świecie realnych społeczności, w którym jednostki z chęcią angażują się
w relacje z innymi ludźmi, markami i organizacjami. Nawiązują znajomości, prowadzą rozmowy i dzielą się z nimi informacjami – ale tylko z tymi podmiotami, które w zamian za ich czas i atencję oferują im konkretną, oczekiwaną wartość.

Jesteśmy pasjonatami nauki i sztuki słuchania oraz angażowania ludzi. Z wyczuciem,
ze zrozumieniem i z odpowiedzią, że jest to przydatne i wartościowe. Pomagamy firmom, markom i organizacjom przejść od kampanii do narracji, od narzucania się do angażowania, od konsumentów do społeczności.

Zrealizowaliśmy dla nich kilkadziesiąt kampanii, które zmieniły ich pozycję rynkową. Zdobyliśmy za nie wiele nagród, w tym tę najcenniejszą, czyli przyznawaną przez prestiżowy Holmes Report tytuł 2015 Eastern European Consultancy of the Year.

Należymy do Grupy Publicis i zatrudniamy w Polsce blisko 100 konsultantów z wieloletnim doświadczeniem po stronie klienta, co gwarantuje zrozumienie branż, którym doradzamy. Nasze warszawskie biuro jest hubem na Centralną i Wschodnią Europę - w poprzednim roku otworzyliśmy biura w Rumunii, Bułgarii i Słowenii.

Jesteśmy MSLGROUP. Sprawiamy, że głos naszych klientów ma znaczenie.