Viva Technology: ponad 100 000 osób z całego świata na spotkaniu poświęconym innowacjom i startupom

5 czerwca 2018

Ponad 47-procentowy wzrost liczby uczestników w ciągu roku, przedstawiciele ponad 125 narodów, ponad 300 mówców, prezentacja ponad 9000 startupów

Dzięki jeszcze większej liczbie prezentowanych innowacji, prestiżowym międzynarodowym partnerom i inspirującym gościom trzecia edycja Viva Technology przerosła wszystkie swoje cele i stała się obowiązkowym międzynarodowym spotkaniem poświęconym innowacjom.

Paryż, 27 maja 2018 r. Viva Technology – globalne spotkanie startupów i liderów – przyjęło wyzwanie i w tym roku jeszcze wyżej zawiesiło poprzeczkę. Ponad 100 000 osób uczestniczyło w 3-dniowym wydarzeniu VivaTech (2 dnia przeznaczone były dla profesjonalistów, 1 – dla wszystkich zainteresowanych), podczas którego mieli możliwość spotkać przedstawicieli 1800 startupów, wystawiających się lub prezentujących swoje pomysły i rozpocząć z nimi współpracę, 1900 inwestorów i tysiące liderów biznesu, a także 1900 dziennikarzy z całego świata.

Viva Technology miała zaszczyt gościć Prezydenta Francji, Emmanuela Macrona, który wygłosił wystąpienie inauguracyjne. Dzień wcześniej Prezydent Macron spotkał się ze światowymi liderami technologii podczas szczytu „Tech For Good”. Prezydentowi Macronowi towarzyszył Prezydent Rwandy Paul Kagame.

Wśród wielu ważnych osobowości, które odwiedziły VivaTech 2018 znalazło się kilku członków rządu: Elisabeth Borne, Minister Transportu; Benjamin Griveaux, Sekretarz Stanu przy Premierze, Rzecznik Prasowy rządu; Bruno Le Maire, Minister Gospodarki i Finansów; Jean-Baptiste Lemoyne, Sekretarz Stanu przy Ministrze Spraw Zagranicznych i Europejskich; Florence Parly, Minister Obrony; Muriel Penicaud, Minister Pracy; Marlène Schiappa, Sekretarz Stanu przy Premierze ds. równości kobiet i mężczyzn; Frédérique Vidal, Minister Szkolnictwa Wyższego, Badań Naukowych i Innowacji. Mounir Mahjoubi, Sekretarz Stanu ds. Cyfryzacji, przeniósł się ze swoim gabinetem na VivaTech na 3 dni trwania wydarzenia.

Na VivaTech przybyli też przedstawiciele regionów: François Bonneau, Prezydent Regionu Centralnego Dolina Loary; Anne Hidalgo, Mer Paryża; Renaud Muselier, Prezydent region Prowansja Alpy Lazurowe Wybrzeże; Patrick Ollier, Prezydent Métropole du Grand Paris; Valérie Pécresse, Prezydent regionu Île de France.


W wydarzeniu uczestniczyło też wiele międzynarodowych osobowości:
Robert Davis, Minister Przemysłu, RPA; Bruno Nabagne Kone, Minister Komunikacji, Gospodarki Cyfrowej i Poczty, Wybrzeże Kości Słoniowej; Moulay Hafid El Alami, Minister Przemysłu, Inwestycji, Handlu i Gospodarki Cyfrowej, Maroko; S. Iswaran, Minister Handlu i Przemysłu, Singapur; Mikael Damberg, Minister Przedsiębiorczości i Innowacji, Szwecja; Mauro Dell’Ambrogio, Sekretarz Stanu ds. Edukacji, Szwajcaria; Cina Lawson, Minister Poczty i Gospodarki Cyfrowej, Togo; Anouar Maarouf, Minister Technologii Nowych Informacji, Tunezja; Matthew Hancock, Sekretarz Stanu ds. Cyfrowych, Wielka Brytania; Louise Mushikiwabo, Minister Spraw Zagranicznych, Jean de Dieu Rurangirwa, Minister Technologii Innowacji i Komunikacji, Rwanda oraz przedstawicielka Narodowej Rady Rozwoju Rwandy: Clare Akamanzi; Pierre Moscovici, Komisarz Europejski.

Wyjątkowe sprawozdania w mediach społecznościowych

Rozmowy na temat VivaTech wyszły poza mury Porte de Versailles. W dniach 24-26 maja łącznie 113 mln osób miało styczność z treściami dotyczącymi VivaTech (+101% w porównaniu z zeszłym rokiem) w ponad 155 krajach. Treści nadawane przez VivaTech zostały wyświetlone ponad 1,4 mld razy w zaledwie 3 dni! To rekord wśród tego typu wydarzeń.

Niespotykane uczestnictwo czołowych mówców i wpływowych osób z całego świata

Na VivaTech przybyli czołowi gracze świata innowacji. Podczas ponad 150 konferencji ponad 300 przedsiębiorców, czołowych liderów biznesu, inwestorów i naukowców rozmawiało o wpływie cyfryzacji na gospodarkę i społeczeństwo: Mark Zuckerberg, Założyciel, Przewodniczący i CEO Facebooka; Ginni Rometty, Przewodnicząca, Prezes i CEO IBM; Satya Nadella, CEO Microsoft; Dara Khosrowshahi, CEO Ubera; Eric Schmidt, Doradca Techniczny i Członek Zarządu Alphabet Inc.; Chuck Robbins, Przewodniczący i CEO Cisco; Bill McDermott, CEO SAP; Stewart Butterfield, Współzałożyciel i CEO firmy Slack; Frédéric Mazzella, Założyciel i Prezes BlaBlaCar; a także Stéphane Richard, Przewodniczący i CEO Orange; Isabelle Kocher, CEO Engie; Bernard Arnault, Przewodniczący i CEO LVMH; Patrice Caine, CEO Thales Group; Florent Menegaux, CEO Michelin; Jean-Paul Agon, CEO L’Oréal; Jacques Aschenbroich, CEO Valeo.

Debaty uwypukliły najważniejsze trendy kształtujące świat jutra, a głównymi motywami były m.in. „Tech for Good”, czyli technologia jako pozytywna siła oddziałująca na społeczeństwo, wielki skok rozwojowy Afryki, przyszłość sztucznej inteligencji czy najnowsze trendy marketingowe. W czasach wprowadzenia RODO, Isabelle Falque-Perrotin, Prezes CNIL, omówiła wszelkie jego aspekty.

Sukces stworzony wraz z najważniejszymi partnerami VivaTech

Sukces trzeciej edycji wydarzenia Viva Technology to także zasługa jej trzech najważniejszych partnerów, którym VivaTech pragnie podziękować za zaangażowanie:

- Platynowi partnerzy: BNP Paribas, Google, La Poste, LVMH and Orange;
- Ważni partnerzy: AccorHotels, Airbus, Cisco, Engie, EDF, EY, ManpowerGroup, McKinsey, PMU, RATP Group, Sanofi, SNCF, Sodexo, TF1 Group, Valeo, Vinci Energies, Facebook, IBM, L’Oréal, oraz region Île de France współpracują z Viva Technology od jej pierwszej edycji. W tym roku dołączyli do nich: Microsoft, Softbank Robotics, Hewlett Packard Enterprise, region Owernia-Rodan-Alpy, Region Centralny-Dolina Loary, SAP, Thales i Total.

Wszyscy oni gościli ponad 1800 startupów, zapoczątkowując współprace, które stanowią o sile VivaTech: inkubatory, finansowanie prototypów, mentoring i inwestycje.

Wyjątkowe innowacje, które niektórzy widzieli do raz pierwszy

W Hall of Tech goście mogli odkryć najnowsze innowacje tworzone przez technologicznych gigantów i setki innowacyjnych startupów, które zmienią ich biznes i wpłyną na ich życie.

Niektóre spośród innych wynalazków, które trzeba zobaczyć: niezależny pojazd naziemny i powietrzny Airbusa Pop Up, roboty Alice Cybedroïd, Aida Unsupervised, kopia amerykańskiej stacji kosmicznej z HPE, modelowy komputer kwantowy IBM, pełne doświadczenia rzeczywistości wirtualnej w Parku Rzeczywistości Wirtualnej Alibaba, innowacje Valeo dla kierowców i pasażerów oraz elektryczne samochody Jaguara.

Afric@tech przyciągnęła największe talent cyfrowe z Afryki

VivaTech miała zaszczyt gościć w tym roku pawilony z całego kontynentu afrykańskiego: Rwandy, Nigerii, RPA, Maroka, Tunezji i Senegalu (dzięki Jokkolabs). Konferencje pomogły pokazać nowe twarze Afryki, takie jak Viola Llewellyn, Współzałożycielka i Prezes OVAMBA SOLUTIONS INC, Aphrodice Mutangana, Dyrektor Naczelny KLAB; czy Rebecca Enonchong, CEO APPSTECH.

Francuska Agencja Rozwoju zaprezentowała także nowy system wsparcia afrykańskich startupów, dzięki któremu możliwe jest wsparcie najważniejszych i najlepszych startupów z tego kontynentu.

Nowe odnoszące sukcesy cykle konferencyjne

W ramach Forum CEO największe firmy z całego świata, w tym partnerzy VivaTech, mogli omówić strategię swojej transformacji cyfrowej w obecności dużej i uważnej publiczności.

Forum CMO oraz Google CMO Track odniosły olbrzymi sukces dzięki obecności Marca Pritcharda, Chief Brand Officer P&G; Tony’ego Rogersa, CMO Walmarta; Clive’a Sirkina, Chief Growth Officer Kellogg Company; Davida Shinga, Digital Prophet AOL; Sébastiena Missoffe’a, VP i Dyrektora Zarządzającego Google France i wielu innych.

Rewolucja cyfrowa, rewolucja talentów

W tym roku Viva Technology była wyjątkowo poświęcona tematyce talentów, rekrutacji i ogólnie zasobom ludzkim. Partnerzy VivaTech oraz startupy opublikowali na Talent Connect – portalu pracy opracowanym przez ManpowerGroup – ponad 700 ofert pracy, mając na celu zrekrutowanie licznych talentów obecnych na VivaTech. Pojawiło się ponad 3500 aplikacji, z których większość została złożona.

Rekrutacja, szkolenia i programy wsparcia dla tworzenia biznesu przemówiły szczególnie do młodych ludzi, których na VivaTech przybyło ponad 18 000.

Niektóre spośród najważniejszych wydarzeń podczas Viva Technology:

• Dwa Sparknews «Positive Impact» odbyły się podczas VivaTech i dotyczyły gospodarki cyrkulacyjnej i włączenia. Mundao, Dycle i Alchemists zdobyły Główną Nagrodę „Make our Planet Green Again” FAMAE Foundation, „Give a chance to every young person” Great Cause Make.Org przyznał Paszporty Zaangażowanie wraz z nagrodą publiczności i główną nagrodą wśród 28 inicjatyw partnerskich VivaTech.
• TechCrunch Battlefield we współpracy z Michelin – wybór Wingly, najlepszego startupu w Europie.
• Największy w Europie korporacyjny hackathon, także z TechCrunch, we współpracy z IBM, Leboncoin, Microsoft, Renault, Talan i Gefco wyłonił najlepsze projekty.
• Konferencja Girls’ Power we współpracy z magazynem ELLE zgromadziła ponad 1500 młodych kobiet, które marzą o zostaniu przedsiębiorcami.
• Duży turniej „Fortnite Battle Royal” zorganizowany przez PMU we współpracy z gazetą L’Equipe.
• Wspaniały koncert zespołu ALB prezentowany przez Sony Music.
• Druga edycja LVMH Innovation Award dla Oyst. Nagrodę wręczyli Bernard Arnault, Chief Executive Officer i Ian Rogers, Chief Digital Officer LVMH.

Ustalony termin na 2019 r.!

W 2019 r. VivaTech zgromadzi w dniach 16-18 maja wynalazców z całego świata, którzy przybędą na jeszcze bardziej ambitną czwartą edycję wydarzenia.

„Sukces VivaTech to konkretny dowód na to, że Francja jest w stanie stworzyć międzynarodowe wydarzenie, angażować długoterminowo i przyciągać najważniejsze nazwiska świata technologii jak i tych, którzy tworzą świat jutra. Dzięki wspierającym nas w tym roku partnerom z 95 krajów możemy powiedzieć, że wraz z VivaTech do Paryża zjeżdża cały świat” – powiedział Pierre Louette, Przewodniczący i CEO Groupe Les Echos - Le Parisien.

„Dzięki partnerstwu Les Echos i osobistemu wsparciu Bernarda Arnault’a oraz naszych pierwszych partnerów - BNP Paribas, Google, EY, La Poste i Orange – udało nam się stworzyć VivaTech. Naszą ambicją było ustanowienie ważnego miejsca spotkań dla startupów, innowacji oraz ważnych debat na temat technologii. Nie spodziewaliśmy się, że VivaTech stanie się tak szybko, bo w zaledwie 3 lata, najważniejszym miejscem spotkań na świecie. Przy wsparciu prezydenta Francji i najważniejszych światowych graczy Paryż i Francja znalazły się w niesłychany sposób na mapie świata technologii, innowacji i startupów. Wiele osób powtarzało w koło ‘tam trzeba być’, z czego jestem bardzo dumny. Chciałbym podziękować wszystkim, którzy nas wspierają: sponsorom, wystawcom, inwestorom, mediom, startupom i oczywiście uczestnikom, profesjonalistom i opinii publicznej. Ponad 100 000 uczestników to ważny krok, a wszystkie zespoły kierowane przez Julie Ranty i Maxime’a Bafferta, Dyrektorów Współzarządzających, zasługują na gorące gratulacje. Tak, możecie pracować we Francji, zwyciężać i stawać się punktem odniesienia dla całego świata!” - powiedział Maurice Levy, Przewodniczący Rady Nadzorczej Publicis Groupe.


O Viva Technology

Wydarzenie VivaTech współorganizowane przez Publicis Groupe oraz le Groupe Les Echos to światowe miejsce spotkań dla startupów i liderów, w którym mogą cieszyć się innowacyjnością. To spotkanie najbystrzejszych umysłów, talentów i produktów odbędzie się w Paryżu w dniach 16-18 maja 2019 r. W edycji z roku 2018 zorganizowanej w dniach 24-26 maja wzięło udział ponad 100 000 osób, co oznacza 47-procentowy wzrost liczny uczestników w zaledwie jeden rok. W przyszłym roku wykorzystamy ten sukces, gdy startupy, liderzy biznesu, inwestorzy, naukowcy, studenci i media z całego świata zjadą do Paryża na wyładowane trzy dni.

Więcej informacji: www.vivatechnology.com oraz @VivaTech

MSL

Nasza praca to tworzenie i dostarczanie klientom wartości, która polega na łączeniu umiejętnego sprawiania bycia słyszanym (poprzez zaangażowanie) z siłą przekonywania (poprzez stosowność).

Dzisiaj żyjemy w świecie realnych społeczności, w którym jednostki z chęcią angażują się
w relacje z innymi ludźmi, markami i organizacjami. Nawiązują znajomości, prowadzą rozmowy i dzielą się z nimi informacjami – ale tylko z tymi podmiotami, które w zamian za ich czas i atencję oferują im konkretną, oczekiwaną wartość.

Jesteśmy pasjonatami nauki i sztuki słuchania oraz angażowania ludzi. Z wyczuciem,
ze zrozumieniem i z odpowiedzią, że jest to przydatne i wartościowe. Pomagamy firmom, markom i organizacjom przejść od kampanii do narracji, od narzucania się do angażowania, od konsumentów do społeczności.

Zrealizowaliśmy dla nich kilkadziesiąt kampanii, które zmieniły ich pozycję rynkową. Zdobyliśmy za nie wiele nagród, w tym tę najcenniejszą, czyli przyznawaną przez prestiżowy Holmes Report tytuł 2015 Eastern European Consultancy of the Year.

Należymy do Grupy Publicis i zatrudniamy w Polsce blisko 100 konsultantów z wieloletnim doświadczeniem po stronie klienta, co gwarantuje zrozumienie branż, którym doradzamy. Nasze warszawskie biuro jest hubem na Centralną i Wschodnią Europę - w poprzednim roku otworzyliśmy biura w Rumunii, Bułgarii i Słowenii.

Jesteśmy MSL. Sprawiamy, że głos naszych klientów ma znaczenie.

Joanna Ignaczak
Senior PR Manager
+48 662 110 591