Agencje o rankingu fee income za 2016 rok / Komenatarz Sebastiana Hejnowskiego dla Proto.pl

30 czerwca 2017

MSL utrzymała swoją pozycję w rankingu, ale po raz pierwszy została w nim sklasyfikowana Publicis Consultants - druga agencja należąca do grupy Publicis. Uważam ten ranking za kluczowy dla profesjonalizacji rynku. Klienci powinni wiedzieć, że firmy, z którymi pracują, hołdują najwyższym standardom i są przejrzyście prowadzone. Wskazanie liczby osób zatrudnionych na umowę o pracę też jest ważnym czynnikiem dla poszukujących pracy w branży PR.

Fee agencji PR-owych wciąż wygląda ubogo w porównaniu do rynku reklamowego, ten dystans się jednak zmniejsza. MSL już rok temu wstąpiła do SAR i jest aktywnym członkiem stowarzyszenia. Są kraje Unii Europejskiej, w których to agencje PR wiodą prym. Do tego nam jeszcze daleko.

Trendy rynkowe nie wpływają szybko na pozycje agencji w zestawieniu. Pogoń za social mediami, tak popularna jeszcze kilka lat temu, ustała na dobre i agencje PR znów są na silnej pozycji, oferując takie kompetencje. Myślę, że teraz wyścig jest na polu konsultingu korporacyjnego i public affairs. Ten rynek w naszym kraju zaczyna dojrzewać i klienci poważniej niż kiedyś podchodzą do reputacji.

 

Sebastian Hejnowski

CEO MSL CEE

Komentarz ukazał się w serwisie Proto.pl 30 czerwca 2017r.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁ

MSLGROUP

Nasza praca to tworzenie i dostarczanie klientom wartości, która polega na łączeniu umiejętnego sprawiania bycia słyszanym (poprzez zaangażowanie) z siłą przekonywania (poprzez stosowność).

Dzisiaj żyjemy w świecie realnych społeczności, w którym jednostki z chęcią angażują się
w relacje z innymi ludźmi, markami i organizacjami. Nawiązują znajomości, prowadzą rozmowy i dzielą się z nimi informacjami – ale tylko z tymi podmiotami, które w zamian za ich czas i atencję oferują im konkretną, oczekiwaną wartość.

Jesteśmy pasjonatami nauki i sztuki słuchania oraz angażowania ludzi. Z wyczuciem,
ze zrozumieniem i z odpowiedzią, że jest to przydatne i wartościowe. Pomagamy firmom, markom i organizacjom przejść od kampanii do narracji, od narzucania się do angażowania, od konsumentów do społeczności.

Zrealizowaliśmy dla nich kilkadziesiąt kampanii, które zmieniły ich pozycję rynkową. Zdobyliśmy za nie wiele nagród, w tym tę najcenniejszą, czyli przyznawaną przez prestiżowy Holmes Report tytuł 2015 Eastern European Consultancy of the Year.

Należymy do Grupy Publicis i zatrudniamy w Polsce blisko 100 konsultantów z wieloletnim doświadczeniem po stronie klienta, co gwarantuje zrozumienie branż, którym doradzamy. Nasze warszawskie biuro jest hubem na Centralną i Wschodnią Europę - w poprzednim roku otworzyliśmy biura w Rumunii, Bułgarii i Słowenii.

Jesteśmy MSLGROUP. Sprawiamy, że głos naszych klientów ma znaczenie.